Monday, March 30, 2009

Our Best Friend Wedding’s


Our Best Friend Wedding’s.
Sonny & Intan
Saturday, 28 March 2009.
R&R Seremban- Semua yang berjanji hari ni nak konvoi pergi bersama dah siap memulakan perjalanan. Walaupun ada yang lambat (aku pun lambat gak heheh). Seminggu virtual discussion nak confirmkan tempat dan masa berkumpul, hadiah yang nak dibeli and green colour code to the ceremony. Finally today is the day for our friend, Sonny bersanding menamatkan zaman bujangnya. Ramai yang tak sangka dengan berita perkahwinannya.

Enam buah kereta berdesup membelah lebuhraya PLUS ke rumah pengantin perempuan di Seremban. Fiza & pasangannya lead the way, Abg Badar & family, Abg Remy & Family, Asseng & Family, Puchong & wife dan aku. Terasa macam reunion of Geng Jahat pulak (untuk aku je la sebab dah lama tak beraktiviti bersama). [note:Trip ni adalah trip tanpa uniform trekking.heheh]

Kereta Asseng-Bandar Seremban
“Ita, tunggu sweeper kita-abg remy tak lepas traficlight tu”

Pusing punya pusing dua kali U Turn asyik tersalah simpang. Aik orang Seremban lead pun sesat hehehe…Akhirnya dalam jam 1.35 petang, sampai la kami di rumah pengantin.
Kedengaran nyanyian dan pukulan kumpulan kopang dari hujung jalan. Pengantin sedang bersanding.

Bagai pinang dibelah dua.

Warna hijau baju pengantin dan pelamin terserlah keceriaan dan kesegaran majlis tengahari tadi. Mempelai bagaikan pinang dibelah dua Masuk je rumah pengantin aku dan Brother Badar dengan kamera masing-masing, jadi cameraman & camerawoman. Akhirnya dapat juga kami melihat Sonny bersanding segak bak pendekar.

Tersipu-sipu muka keduanya. Dari riak wajah Sonny aku nampak muka gembira dan sedayanya cuba mengawal diri dia supaya tak gelak melihat kedatangan kitaorang. Biasalah dia kan Hero Gelak dalam geng kita, especially kalau dia kenakan orang. Kali ni kena duduk baik-baik dengan sopan, tak boleh gelak-gelak.

Meriah !!! Majlisnya sederhana tapi meriah. Kawan-kawan yang lain menjamu selera di hari bahagia Sonny dan Intan.

Makan & borak2 pose bersama pengantin aku, fiza & Pengantin

Dalam kemeriahan itu, ada satu misi kawan-kawan untuk Pengantin. Cuba tengok riaksi muka Brother Badar kita tu menyusun strategi misi tersebut hehehe.


kita perlukan seseorang seperti kau to complete this mission”
“aku akan hantar orang2 aku utk backup dan ‘the thing’ bersama kau”


Apakah misi tersebut??? Berjayakah strategi yang disusun oleh Abg Badar & gang (aku terlibat jugak huhuhu). Hmm ada episode kedua ke nak tahu misi ni?


Setelah kenyang dan selesai berposing bersama pengantin, kami pun meminta diri untuk pulang. Hari beransur petang dan renyai hujan mengiringi lambaian kepada pengantin. Lari-lari anak aku dengan anak-anak Ita. Tak sempat masuk kereta, hujan lebat mencurah. Namun hati lega dapat memenuhi jemputan sahabat kita yang sorang ni.

Kepada Mohd Husainy dan Intan, Tahniah dan Selamat Pengantin Baru…!!!
Semoga rumahtangga kalian beroleh rahmah, mawaddah dan sakinah dariNya.


Terima Kasih juga pada kawan-kawan yang sudi luangkan masa berkonvoi bersama…

4 comments:

  1. huakakka.. aku tak leh tahan masa nak sorok jam tu.. adess..

    ReplyDelete
  2. hampir2 tinggalkan bukti lak tu haha

    ReplyDelete
  3. akhirnya jumpa gak blog nie...

    ReplyDelete
  4. Seronok aku baca cerita update nie...dah hampir 2 tahun dah...terharu mengimbau kembali waktu tu...hahahah..scandal jam loceng hijau tu yg aku tak tahan...terkujat gak...masih berfungsi hingga sekarang...heheheh...

    ReplyDelete